Poszukiwanie nowych klientów – Internet to najlepsze narzędzie (2)

16/11/2021

 

Analizując trendy, jakie spowodowała bądź utrwaliła pandemia, przede wszystkim należy wskazać na dynamiczny rozwój usług informatycznych i przeniesienie sporej ilości różnego rodzaju czynności do sieci internetowej.

 

Jeszcze do niedawna zdalne świadczenie usług bądź korzystanie z nich było wyjątkiem od tradycyjnych form działalności, lecz w tej sytuacji okazało się, że w trybie online mogą działać zarówno korporacje, małe biznesy, jak i indywidualni przedsiębiorcy, a w sposób zdalny można również nauczać i udzielać konsultacji medycznych. Jedno jest pewne – bez Internetu efektywne prowadzenie i rozwijanie biznesu staje się prawie niemożliwe – sieć to najlepsze miejsce pozyskiwania nowych klientów, właściwie w każdej branży. W jaki sposób wykorzystać to narzędzie? Odpowiedź na to pytanie powinien poznać każdy przedsiębiorca.

Przede wszystkim właściwa aktywność

Kwestią, od której należy rozpocząć wykorzystywanie Internetu do pozyskiwania nowych klientów, jest odpowiednia aktywność w sieci. Zamieszczenie prostej informacji o nazwie firmy, jej siedzibie i danych kontaktowych można by porównać do umieszczenia małego szyldu w niewidocznym miejscu. Wytrwały klient poszukujący określonego przedsiębiorcy prędzej czy później dotrze do publikowanych informacji, jednak rozwiązanie to nie przysłuży się pozyskaniu nowych zamówień, a może nawet stanowić czynnik zniechęcający klientów do ich składania – to z kolei często generuje straty bardzo trudne do odrobienia.

  

Z tego względu efektywny marketing internetowy nie jest możliwy bez regularnej, sprofilowanej i bazującej na interesujących oraz nowoczesnych rozwiązaniach aktywności w Internecie – powinno prowadzić się ją w myśl zasady „im więcej, tym lepiej” pamiętając jednak, że nie chodzi o zalewanie czytelników mało wartościowymi treściami – takie postępowanie może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, niszcząc markę przedsiębiorcy. Jak zatem należy budować ją w sieci? Niestety, błędy popełnione w tym obszarze mogą mieć katastrofalne skutki.

 

Właściwe budowanie marki kluczem do sukcesu

Ze wskazanych powodów, obok dużej aktywności, trzeba jeszcze zadbać o wysoki poziom podejmowanych działań. Prowadzenie bloga, tworzenie podcastów, animowanie forów dyskusyjnych, opracowywanie prezentacji i filmów czy rozsyłanie newsletterów – to najpopularniejsze z wielu różnych działań. Promocja w Internecie jest podstawą, lecz ma sens tylko wtedy, gdy wysokiej jakości merytoryczna treść została opracowana w sposób w pełni profesjonalny i angażujący odbiorcę (oczywiście po jego prawidłowym sprofilowaniu). Działania marketingowe adresowane w próżnię nie przekładają się na rozwój wykonywanej działalności.

  

Marketing internetowy – jak zacząć? To tak naprawdę seria skomplikowanych działań, które przyniosą pożądany efekt tylko wówczas, gdy są podejmowane regularnie i według ściśle ustalonego planu. Tak angażujące zajęcie nieraz wymaga współpracy z wieloma specjalistami, począwszy od copywriterów, przez specjalistów od pozycjonowania, aż po programistów. W związku z tym jednym z dobrych rozwiązań jest znalezienie i zatrudnienie speców od marketingu internetowego, którzy wezmą na siebie odpowiedzialność za rozwój marki w Internecie.

Sprawdzone sposoby na rozwój marki w Internecie

Jednym ze sprawdzonych sposobów na znalezienie klientów w Internecie jest skorzystanie ze specjalnej platformy, pozwalającej zaprezentować się jako specjalista w danej branży i oferującej zarazem możliwość skontaktowania z wybraną przez potencjalnego klienta firmą. Zaletą takich platform jest zwłaszcza uwolnienie przedsiębiorców od konieczności prowadzenia zabiegów nieodzownych przy marketingu internetowym. W zależności od zakresu wybranych usług, właściciel biznesu może zostać nawet zupełnie wyręczony z prowadzenia działań marketingowych – wystarczającym okaże się wówczas założenia konta na platformie i ewentualnie przekazanie jej administratorowi koniecznych informacji związanych np. z charakterem prowadzonej działalności gospodarczej.

  

Dzięki skorzystaniu z tego rodzaju udogodnień przedsiębiorca nie musi miesiącami budować swojej marki – ten okres wystarczy jedynie na podjęcie wstępnych działań, ale od razu można znaleźć się w środowisku, w którym klienci poszukują określonych usług. Jeżeli więc właściwie wykorzysta się potencjał tkwiący w produkcie, bardzo szybko zobaczy jego efekty – również we własnym portfelu. Internet, choć stanowi jeden ze sztandarowych przejawów nowoczesności, często rządzi się prawami zbliżonymi do tradycyjnej gospodarki.

Korzystanie z pośredników czy przedstawicieli, albo wizyty w miejscach, do których klienci sami przychodzą w poszukiwaniu interesujących ich dóbr i usług, od dawna stanowi sprawdzony sposób na zdobywanie nowych rynków zbytu.

Branża: Marketing online (przejdź do wyszukiwania profili)
Użytkownik: fachland
Ostatnia modyfikacja: 16/11/2021 12:57:18

Podobne profile: