Budowa marki w sieci – najważniejsze informacje (2)

6/11/2021

Dotarcie do klientów, skuteczne zaoferowanie im swoich usług oraz pozyskanie ich do współpracy to podstawowe zadanie każdego menadżera. W zdecydowanej większości branż sukces tego przedsięwzięcia zależny jest od zbudowania marki, przede wszystkim poprzez wypracowanie wizerunku specjalisty. Przecież właściwie każdy poszukujący jakichkolwiek usług – a także rekrutujący pracowników do swojej firmy – stawia przede wszystkim na ekspertów, którzy gwarantują wysoki poziom realizacji zlecanych zadań. Oczywiście spore znaczenie ma także cena, jaką się oferuje. Jednak w każdym razie we współczesnym świecie do zbudowania marki specjalisty w danej branży, oferującego swoje usługi w optymalnych cenach, niezbędny jest Internet. Jak go odpowiednio wykorzystać w tym celu?

Ekspert się wypowiada – obecność w sieci

Podstawową kwestią jest obecność w jak największej liczbie portali, które pozwalają na dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców. Oczywiście wszystko zależy od branży, w której dana osoba czy firma świadczy swoje usługi. W końcu inaczej należy promować usługi prawnicze i księgowe, a inaczej z zakresu remontu mieszkań i domów. Jednak zawsze w budowie marki należy wyjść od jej promocji – bez tego właściwie nie sposób pozyskać nowych klientów i wypracować odpowiedni wizerunek marki, który bezpośrednio przekłada się na rozwój prowadzonego biznesu. 

Poza tym marka, jak zostało wskazane na wstępie, zawsze musi wskazywać, że dane usługi oferowane są przez specjalistę, bardzo dobrze znającego się na swojej pracy. Jest to uniwersalna reguła, sprawdzająca się właściwie w przypadku każdej branży. W końcu klienci zawsze poszukują „fachowca”. Dlatego markę należy tak kreować, aby śledzący nasze publikacje czy inne poczynania nabrał przekonania, że ma do czynienia właśnie ze specjalistą. W końcu to specjaliści – posiadający odpowiednią wiedzę i spore doświadczenie – dają gwarancję wykonywania zleconych prac na najwyższym poziomie. Strategia budowania marki po prostu musi uwzględniać te czynniki. W przeciwnym razie będzie skazana na porażkę.

W tym celu skuteczną metodą jest po prostu prezentowanie przykładowych wyników swoich prac. Prawnik może np. analizować problemy, które udało mu się rozwiązać, księgowy wskazywać na znane sobie sposoby optymalizacji podatkowej, specjalista od remontów może zapoznać klientów z efektami wykonanych zadań czy omawiać „za” i „przeciw” pojawiających się na rynku technologii. Jak widać, możliwości jest bardzo dużo, a ich skuteczne wykorzystanie zależy przede wszystkim od inwencji usługodawcy. Jednak biorąc pod uwagę poziom skomplikowania kwestii związanych z budową marki w Internecie i zasad funkcjonowania samej sieci, warto także w tej dziedzinie postawić na wsparcie ekspertów, którzy przeprowadzą odpowiedni marketing marki.

Klient musi trafić na stronę – jak go pozyskać?

Jednak nawet najlepsze moderowanie strony czy własnego konta w nowoczesnych mediach nie wystarcza do pozyskania nowych klientów. W końcu tego rodzaju działania na niewiele się przydadzą, jeżeli poszukujący usług nie trafią na kanał, w którym promujemy naszą „fachowość” w ich świadczeniu. Trzeba więc zadbać – i to już od samego początku budowania marki – aby nasz kanał komunikacji był łatwo „znajdowalny”, wychodzący niejako naprzeciw potencjalnym klientom. W praktyce oznacza to przede wszystkim wysokie miejsce w wyszukiwarce – najlepiej na pierwszej stronie, gdzie trafia najwięcej klientów. Dalej wyniki wyszukiwania przegląda o wiele mniej osób. Dlatego to tak ważny element, pozwalający na budowie wartości marki.

Oczywiście istnieje wiele sposobów na wypracowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Do najpopularniejszych należy po prostu wykupienie płatnych reklam bądź wdrożenie efektywnej strategii SEO, opartej na wysokiej jakości tekstach przygotowanych z wykorzystaniem prawidłowych słów kluczowych, a następnie odpowiednio pozycjonowanych. Jednak każdy z tych zabiegów wymaga sporych nakładów sił i środków. Dlatego budowa marki firmy to zadanie trudne – choć istnieją sposoby na jego uproszczenie. Wśród nich warto pamiętać o możliwości skorzystania z gotowych platform, które zajmują się promocją usług eksperckich.

Moderowanie swojego konta na tego rodzaju platformach rozwiązuje dwa główne problemy: budowania „fachowości” marki oraz łatwego odnajdywania naszych treści przez potencjalnych klientów. Właściwie każdy, kto poszukuje informacji na takiej platformie, od razu wie, że ma do czynienia z miejscem, gdzie promują się eksperci. Oczywiście, aby utwierdzić klienta w tym przekonaniu, trzeba właściwie prowadzić swoje konto. Jednak sama promocja zamieszczanych treści – bez względu na ich charakter – staje się zadaniem dla zarządzającego platformą, w którego interesie jest pozyskanie dla niej jak największej ilości potencjalnych klientów. To z kolei rozwiązuje problemy z osiągnięciem wysokich wyników w wyszukiwarce, bez których nawet najlepszy content nie przełoży się na rozwój biznesu. 

Branża: Marketing online (przejdź do wyszukiwania profili)
Użytkownik: fachland
Ostatnia modyfikacja: 06/11/2021 12:48:27

Podobne profile: